srijeda, 1. travnja 2015.

DOMAĆI GEL ZA PRANJE VEŠA-PRIRODNO,EKONOMIČNO I EFIKASNO SREDSTVO




U naše vreme industrija nam nudi široki izbor sredstava za pranje i čišćenje. I mi biramo – neke po mirisu, neke po ceni, a neke iz drugih razloga. Ja, naprimer, biram po kriterijumu – bezbednost-kvalitet. I nije teško pogoditi da ovaj kriterijum zahteva i veće troskove. Retko ko razmišlja o ekološkim svojstvima deterdženta i njihovom uticaju na našu kožu. Ali na našem tržištu ne postoji praktično ni jedan prašak(gel) za pranje veša koji ne sadrži u sebi fosfate, hemijske supstance koje ulaze u slojeve tkanine, a zatim i u našu kožu. Evropa i Zapad odavno su uveli zabranu na ovakve sastave u sredstvima za pranje veša.


  Sasvim slučajno sam naišla na recept za domaće sredstvo (gel) za pranje veša u staroj enciklopediji ruskog domaćinstva. Toliko je jednostavan da nisam mogla da odolim a da ne probam, i odmah sam krenula na posao.
Za pripremu ovog prirodnog gela za pranje veša meni je bilo potrebno:


- voda 1 litar
- sapun za pranje veša (100gr), suv (izrendan)
- eterično ulje – 2ml, po želji ( ja sam uzela ulje čajnog drveta, jer odlično dezinfikuje veš, drugi put ću probati ulje lavande..)
- 45 gr kalcinisane sode

Ko ne zna: kalcinisana soda – karbonat natrijuma Na2CO3, možete pronaci u poljoprivrednim apotekama ( 1 kilogram košta samo 100 dinara). Zašto kalcinisana soda? Ova soda je znatno „jača“ od obične sode bikarbone. Ali, u odsutstvu kalcinisane sode možete je zameniti običnom sodom bikarbonom. Pri tome, za pravljenje ovog gela, uvećajte njenu kolicinu 4-5 puta, ali će efekat i dalje biti malo slabiji. Kalcinisana soda rastvara masnoće i pretvara ih u vodorastvorljive supstance, omekšava vodu, uklanja neprijatne mirise, izbeljuje.



Domaći (ekološki) gel za pranje veša.
 Priprema:




U ključalu vodu sipajte sapun za pranje veša, koji ste predhodno suv izrendale. Dodavajte polako, da ne iskipi. Stalno mešajte da se rastopi.


Domaci, naturalni, ekoloski gel za pranje vesa
Dodajte sodu i opet mešajte, dok se ne rastvori (pazite, ako se soda loše rastvori – ostajaće bele linije na odeći). Nakon dodavanja sode tečnost počinje da se zgušnjava(želatinira se) i dobija preliv sedefaste boje.



Domaci, naturalni, ekoloski gel za pranje vesa
Kada se vaš gel ohladi, po želji mozete dodati 2ml eteričnog ulja, oko 40-50 kapi ( da lepše miriše) i ponovo promešajte.
Domaci, naturalni, ekoloski gel za pranje vesa
Ako želite napraviti gel za pranje belog veša, u njega možete dodati i nekoliko kapi plavog mastila (ono će pojačati optičku belinu veša). Ja nisam dodavala.
Vaš prirodni gel za pranje veša je gotov za pola sata! Sad možete da ga smestite u odgovarajuću posudu, iz koje ćete ga lako vaditi kašikom ( ja sam uzela staru plastičnu kutiju sa poklopcem). Vi možete napraviti odmah duplu ili tri puta veću dozu.

Gel možete koristiti za mšinsko i ručno pranje veša.
Za mašinsko pranje dovoljno je 2 kašike gela (prethodno ga rastvoriti u maloj količini vrele vode, a i ne morate, zavisi kojom brzinom vasa mašina prima vodu). Ako je veš jako prljav – stavite dodatnu kašiku gela u mašinu u pregradu za pretpranje veša.
Jos jedan savet od mene. Ja ovo radim, a vi ne morate. Pri pranju belog veša u gel jos dodajem i kašičicu vodonik peroksida ili sirćeta. Kada perem šareni veš, u gel dodajem kašičicu soli i isto toliko limuntusa. Veš postaje jos mekši i paperjast!


  Plus ovog gela jos je u tome što ne treba koristiti omekšivač za veš, a to je jos jedna velika ušteda vašeg kućnog budžeta. Veš, posle pranja sa domaćim gelom za pranje ne mšrise ni na sodu, ni na sapun, ne miriše ni na šta. Jednostavno odaje svežinom!
Domaći gel za pranje veša je naturalno, ekološki čisto, ekonomično i efikasno sredstvo, koje ne samo da daje odlične rezultate, nego i štedi vaš novac.
Sa ovim gelom mozete prati pločice, podove, kupatila, šerpe, šporete.., ma sve što želite


 Izvor: uspesnazena.com

0 komentari:

Objavi komentar